Od lutego przedszkolaki z grupy Żółte Jedyneczki rozpoczęły swoją przygodę z kodowaniem,
Za nami pierwszy miesiąc realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Kodowanie na dywanie w ruchu”. Jest ona odpowiedzią na potrzeby dzieci, wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej oraz kierunki polityki oświatowej w roku szkolnym 2024/2025.
Celem innowacji jest kształcenie u dzieci, umiejętności programowania, logicznego i twórczego myślenia, intuicji i wyobraźni, konsekwentnego dążenia do celu, a także rozwijanie uzdolnień i zainteresowań informatycznych.
Pierwsze zajęcia poszerzyły wiedzę dzieci na temat sportów zimowych. Podczas aktywności fizycznych wspierały koncentrację i zapamiętywanie. Dzięki tym zadaniom dzieci kształciły współpracę oraz się rozwijały.
Kolejnym tematem który poruszyliśmy były „Walentynki” podczas których ćwiczyliśmy kodowanie tworząc z kolorowych kartoników wzory serc i napis „love”. Dzieci samodzielnie odczytały kod i poruszając się dzięki niemu po macie odkryły ukryty napis. Taki sposób zabawy pozwolił przedszkolakom wcielić się w zakodowanego robota. Co z kolei pozwoliło im na własnym przykładzie lepiej zrozumieć o co chodzi w kodowaniu. Była to świetna okazja do rozwijania umiejętności matematycznych, logicznego myślenia i współpracy.
Nasze przedszkolaki miały również okazję, aby odkrywać niezwykłe połączenie muzyki i kodowania. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że te dwa światy nie mają ze sobą nic wspólnego. Okazuje się jednak, że muzyka to też pewien „zakodowany” język! Żółte Jedyneczki miały okazję stworzyć własne muzyczne sekwencje i zakodowane dźwięki, łącząc naukę z zabawą. Było twórczo, rytmicznie i bardzo wesoło!
Luty zakończyliśmy w w prehistorycznym świecie. Dowiedzieliśmy się kim był paleontolog oraz czym są skamieniałości. Zabawa polegała na:
- kodowaniu obrazka na macie,
- budowaniu wieży z kolorowych kubków według ukrytego kodu,
- przejściu po torze przeszkód pełnego śladów dinozaurów
- oraz stworzeniu własnego kodu, dzięki któremu przedszkolaki dowiedziały się jakie są etapy wykluwania dinozaurów.
Dzięki tym aktywnościom dzieci rozwijały myślenie strategiczne, umiejętność pracy zespołowej oraz kreatywności.
Przed nami jeszcze wiele do odkrycia w temacie kodowania gdyż kolejne zajęcia przed nami!